Hij had altijd een natuurlijke nieuwsgierigheid en vroeg zich af waarom de dingen zijn zoals ze zijn. Het zien vliegen van een vliegtuig, het lezen over oorlog en het horen van mensen die naar de maan gingen, bracht hem ertoe om alles te tekenen en te bouwen wat hij maar kon bedenken. Met zijn kennis over kunstgeschiedenis en visuele communicatie heeft hij een solide basis om zijn werk te benaderen. Hij wordt verder geïnspireerd door de wereld van de wereldpolitiek, massamedia, industrie en het leger en gaat hiermee aan het werk. Deze inspiratie resulteert in harde objecten, die vol zitten met symboliek (zowel fictief als waar), die herschikt wordt om nieuwe betekenissen of een ander persoonlijk perspectief te creëren. Een deel van deze objecten bestaat alleen omdat het gevonden voorwerpen zijn, zoals gebroken beelden of oud speelgoed. Vervolgens krijgen ze een nieuw karakter, door onderdelen toe te voegen of weg te nemen. Dit alles wordt gedaan om het resulterende kunstwerk een origineel, nieuw verhaal te laten communiceren. Andere objecten worden volledig vanaf de grond opgebouwd. Er worden extreme lengtes genomen om deze objecten een industriële look te geven, alsof ze in een grote fabriek zijn geproduceerd in plaats van door een enkele persoon in zijn studio. Er zit ook een sterke hint van functionaliteit in, alsof ze een praktisch doel hebben in de echte wereld, en daarmee het ware doel verder verwarrend: Communiceren over een gedachte, verhaal, herinnering of theorie.